Fortsätt till huvudinnehåll

En Perfekt dag att bli en bättre människa!

Nu vill jag ändå bara avslöja en sak som dök upp i mitt huvud ikväll när jag låg i sängen och njöt av energin som finns överallt. Nu när nyheterna är smockfulla med information om energikrisen tycker jag att det är viktigt att tänka på att energin vi får från våra kablar enbart är en liten droppe i havet. Energi finns överallt, till och med i luften som vi andas.

Det finns tillräckligt i världen för att täcka en mans behov , men inte hans girighet.

Den energi vi får ur våra kablar är styrd och används idag som medel för att få kontroll och tjäna gigantiska summor pengar.  Vi är alla beroende av energi. 

Ja, vad ska jag skriva om kriget? 

Före semestern satt jag fastklistrad vid datorn och forskade mycket om kriget i Ukraina, och alla krig som utspelat sig i världen sedan första världskriget. Ett återkommande ord som dök upp var "propaganda". Jag frågade mig ,vilken är min definition på propagandan??  

"vi borde inte vara rädda för saker som är annorlunda. Vi borde inte vara rädda för dem som tänker annorlunda eller dem som har annorlunda idéer. Rädsla för “de andra” är ett tecken på svaghet" Gandhis

Anledningen till att så otroligt många människor fick lida under andra världskriget var pga av föraktet som byggdes upp med hjälp av rädslor. Vad känner du när du läser nyheterna idag?

När jag inledde min sommarsemester 2022 bestämde jag mig för att göra kriget mindre genom att sluta läsa om det i nyheterna och genom att sluta tänka på det. Visst blir jag påmind ibland men jag deltar inte aktivt. 

Var förändringen du vill se i världen

När jag låg där i sängen avslappnad och kände energin, så tänkte jag att, är det inte just nu ett ypperligt tillfälle att bli en bättre människa. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ångans Tid: En Personlig Inblick & Fakta i den Första Industriella Revolutionens Ljus och Skuggor

Som barn till en hovslagare och en hemmafru i en liten by i det tidiga 1800-talets England kunde jag aldrig ha föreställt mig de förändringar som kom att svepa över vår vardag med den Första Industriella Revolutionen.  Min berättelse, lika delar hopp och förtvivlan, börjar i den lilla smedjan och leder till stadens bullriga fabriker. Innovationens Gyllene Tid När jag var ung, var fält och floder centrum för vår tillvaro, med hästar som vår primära kraftkälla.  Men snart började en märkbar förändring sippra in i vår vardag.  Nyheten om ångmaskinen, en häpnadsväckande apparat som kunde driva andra maskiner med kraft hämtad från kokande vatten, spreds snabbt genom byarna. För många av oss var detta ett löfte om ett nytt, blomstrande samhälle.   Vi drömde om arbete i fabrikerna, där lönerna var högre och möjligheterna bredare än de ständigt repetitiva dagarna i fälten.  Vi inbillade oss en tillvaro där alla kunde få en bit av den växande ekonomiska pajen. En Ny Dag, En Ny Arbetsdag Men sna

Människans Sökande av Livskvalitet - När Lagar Spelar med Liv

Drogpolitikens labyrint är långt ifrån en enkel gåta att lösa. När vi utforskar de komplexa frågorna kring designdroger, kriminalisering och samhällets roll, står vi inför en realitet som ofta förbises. Låt oss fördjupa oss i dessa nyanser och undersöka varför människor följer lagen, vad som sponsrar kriminella nätverk och varför designdroger ibland kan vara farligare än de ämnen de efterliknar. Symboliska Beslagtag : När Myndigheter och Människan Försöker Följa Lagen En central aspekt av den pågående drogpolitiken är beslagtagande av illegala droger. Myndigheter över hela världen genomför årligen stora beslag av droger, men det finns en bitter sanning som ibland glöms bort.   Många av de droger som beslagtas är i själva verket symboliska , och det är ofta de mindre spelarna som ställs inför rätta. De stora kriminella nätverken fortsätter ofta sin verksamhet ostört, och deras huvudsakliga inkomst kommer till största delen från helt vanliga medborgare som troligtvis hellre skulle köpa

The Gateway Experience - Uppnå ett förändrat medvetande

Det här blogginlägget kretsar kring en tidigare hemligstämplad CIA-rapport från 1983 som handlar om en teknik som kallas för Gateway Experience, vilket är ett träningssystem som är utformat för att fokusera hjärnvågseffekt för att förändra medvetandet och slutligen undkomma tids- och rumsbegränsningarna.   Författaren till rapporten av Gateway Process är överstelöjtnant Wayne M. McDonnell, här i texterna kallad kort och gott Wayne. Texterna är förenklade och översatta till svenska där källan är dom 30 a4 dokument som finns tillgängliga i sin helhet här . Banden med teknikerna, ljudfilerna finns att lyssna på här . (på engelska)  Det lönas att läsa och bekanta sig lite med dom olika tekniker som används för att bättre förstå hur ljudfilerna fungerar före man lyssnar på dom. Eftersom teknikerna i stort sett är baserad på meditation så är det viktigt att vara i en ostörd omgivning där du känner dig lugn och trygg. Varje ljudfil är mellan 30-40 minuter och det finns 48 stycken att lyssna