Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 6 med corona

Jag har under en längre tid misstänkt att jag är immun mot corona. Anledningen är att jag inte följt restriktionerna till punkt och pricka och jag har inte tidigare blivit smittad trots att jag blivit utsatt flera gånger. Nej, jag skulle troligtvis inte ha tagit 2 vaccinsprutor om det inte vore för. 


1.
Jag höll mej ganska neutral till vaccinet 

2. Majoriteten gjorde inte det


Med andra ord kan man säga att det var majoritetsförtryck som fick mej att välja från att vara neutral till att ta vaccinet. 

Jag valde den enkla vägen som var att göra omgivningen nöjda. Att det fanns människor som varnade för att vaccinet kunde vara farligt brydde jag mej inte så mycket om, detta med tanke på att jag röker ett paket cigaretter varje dag. Vad har då lite till gift för betydelse?

Okej, egentligen skulle det här inlägget enbart ha handlat om hur jag har upplevt själva sjukdomen. Jag har haft hög feber, hjärnan har känts löst inne i huvudet, overklighetskänsla och orkeslöshet.

                                                                                                                                            

För mej har ändå dom tyngsta symptomen varit den otroliga värk jag har haft i mina leder. Ibland när jag vaknat upp på natten i sängen har det pga värken i kroppen känts som jag har legat på en bädd gjord av kila-stenar.

Jag har ändå lärt mej något av corona. 

1.  Jag var inte immun mot corona!

2. Värken har varierat i styrka beroende på kroppsdel! 

För mej har lederna i tårna värkt mest. Det betyder att lederna i mina tår är i sämre skick än dom leder som inte värkte med samma styrka. 

Detta är leder som jag troligtvis kommer att få större problem med när jag blir äldre om jag inte gör förändringar som "leder" till att just dom lederna får det bättre. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ångans Tid: En Personlig Inblick & Fakta i den Första Industriella Revolutionens Ljus och Skuggor

Som barn till en hovslagare och en hemmafru i en liten by i det tidiga 1800-talets England kunde jag aldrig ha föreställt mig de förändringar som kom att svepa över vår vardag med den Första Industriella Revolutionen.  Min berättelse, lika delar hopp och förtvivlan, börjar i den lilla smedjan och leder till stadens bullriga fabriker. Innovationens Gyllene Tid När jag var ung, var fält och floder centrum för vår tillvaro, med hästar som vår primära kraftkälla.  Men snart började en märkbar förändring sippra in i vår vardag.  Nyheten om ångmaskinen, en häpnadsväckande apparat som kunde driva andra maskiner med kraft hämtad från kokande vatten, spreds snabbt genom byarna. För många av oss var detta ett löfte om ett nytt, blomstrande samhälle.   Vi drömde om arbete i fabrikerna, där lönerna var högre och möjligheterna bredare än de ständigt repetitiva dagarna i fälten.  Vi inbillade oss en tillvaro där alla kunde få en bit av den växande ekonomiska pajen. En Ny Dag, En Ny Arbetsdag Men sna

Människans Sökande av Livskvalitet - När Lagar Spelar med Liv

Drogpolitikens labyrint är långt ifrån en enkel gåta att lösa. När vi utforskar de komplexa frågorna kring designdroger, kriminalisering och samhällets roll, står vi inför en realitet som ofta förbises. Låt oss fördjupa oss i dessa nyanser och undersöka varför människor följer lagen, vad som sponsrar kriminella nätverk och varför designdroger ibland kan vara farligare än de ämnen de efterliknar. Symboliska Beslagtag : När Myndigheter och Människan Försöker Följa Lagen En central aspekt av den pågående drogpolitiken är beslagtagande av illegala droger. Myndigheter över hela världen genomför årligen stora beslag av droger, men det finns en bitter sanning som ibland glöms bort.   Många av de droger som beslagtas är i själva verket symboliska , och det är ofta de mindre spelarna som ställs inför rätta. De stora kriminella nätverken fortsätter ofta sin verksamhet ostört, och deras huvudsakliga inkomst kommer till största delen från helt vanliga medborgare som troligtvis hellre skulle köpa

The Gateway Experience - Uppnå ett förändrat medvetande

Det här blogginlägget kretsar kring en tidigare hemligstämplad CIA-rapport från 1983 som handlar om en teknik som kallas för Gateway Experience, vilket är ett träningssystem som är utformat för att fokusera hjärnvågseffekt för att förändra medvetandet och slutligen undkomma tids- och rumsbegränsningarna.   Författaren till rapporten av Gateway Process är överstelöjtnant Wayne M. McDonnell, här i texterna kallad kort och gott Wayne. Texterna är förenklade och översatta till svenska där källan är dom 30 a4 dokument som finns tillgängliga i sin helhet här . Banden med teknikerna, ljudfilerna finns att lyssna på här . (på engelska)  Det lönas att läsa och bekanta sig lite med dom olika tekniker som används för att bättre förstå hur ljudfilerna fungerar före man lyssnar på dom. Eftersom teknikerna i stort sett är baserad på meditation så är det viktigt att vara i en ostörd omgivning där du känner dig lugn och trygg. Varje ljudfil är mellan 30-40 minuter och det finns 48 stycken att lyssna